Comme des Garçons znaczy fenomen w branży modowej

Co można powiedzieć o modzie? Wiele, a temat i tak nie pozostanie do końca wyczerpany. Tym bardziej że od wielu lat można na bieżąco obserwować to jak zmienia się współczesna moda.

Począwszy nawet od lat historycznych. Nie o zmianach będzie jednak mowa, ale o jednej z marek, która już od 1969 roku znajduje się na rynku, rozrastając się od jednego, małego butiku po wielki fenomen na całym świecie. O czym jest dokładnie mowa?

Co warto wiedzieć o Comme des garcons?

Comme des Garçons – oto japońska marka odzieżowa. Dokładnie czyta się „Komu de Gyaruson”. W 1969 roku Rai Kawakubo, niezależna stylistka postanowiła założyć markę odzieżową w Tokio. Fenomen okazał się tak duży, że już sześć lat później Rai miała już swój własny butik. Aktualnie marka ma dwie główne siedziby. Jedna znajduje się w dzielnicy modowej Aoyama, a druga na Place Vendome w Paryżu. Kawakubo śmiało może powiedzieć, że zaszła daleko. Nie byłoby to możliwe (prawdopodobnie!), gdyby nie mąż, który był dla niej oparciem.

Comme des garcons – rozwój marki

Comme des Garçons nie poprzestało na linii odzieżowej. Adrian Joffe (mąż) namawiał Rai do tego, aby poszli o krok dalej. Dzięki temu, już w 1994 roku na rynku ukazała się pierwsza, autorska linia perfum. Spotkały się one z bardzo pozytywnym odzewem ze strony klientów. To jednak nie wszystko, ponieważ małżeństwo postanowiło rozwijać się poprzez otwieranie sklepów typu pop-up. Zasada była jedna – działały one tylko przez rok. Na tamten okres pomysł okazał się fenomenalny. Jednak już po czterech latach od otwarcia pierwszego sklepu, marka zaprzestała tej działalności. Powodem była zbyt dużą popularność tego typu sklepów, jakie powiązane były z innymi markami odzieżowymi.

To jednak nie oznaczało, że marka comme des garcons kończy ze sklepem. Małżeństwo postanowiło otworzyć w Londynie dom towarowy, który nazwali Dover Street Market. Głównym zadaniem tego miejsca, które można do dzisiaj odwiedzać, jest promocja marek odzieżowych, jakie nie ograniczają się żadnymi konwenansami. Oczywiście, w tym domu towarowym na pierwszym miejscu znajduje się CDG. Aktualnie takich domów towarowych jest kilka. Nie tylko ten znajdujący się w Londynie, ale również w Tokio, Nowym Jorku oraz Los Angeles.

Play Comme des Garçons

Wśród wielu, licznych propozycji, jeżeli chodzi o tą markę, znaleźć można kolekcję Comme des Garçons  Play. Jest to młodzieżowa linia, która już od 2002 roku znajduje się na rynku. Po czym można ją rozpoznać? Po charakterystycznym, uśmiechniętym serduszku, które także poniekąd stało się symbolem dla całej marki. Co więcej, jest to jedna z najłatwiej dostępnych linii odzieżowych na całym świecie.

Co prawda, kolekcja bluzek, t-shirtów, spodni, bluz, itd., – jak sama nazwa wskazuje – została stworzona z myślą o młodych ludziach, jednak i inni mogą zapoznać się z tymi ubraniami. Są one bowiem doskonale skrojone i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Nie lada ciekawostką jest to, że poniekąd do sukcesu tej marki przyczynił się także Polak – Filip Pągowski. To on jest właśnie odpowiedzialny za owe logo, które stworzył z tak wielką starannością.

Warto nadmienić, że ubrania z tej młodzieżowej kolekcji noszą wszyscy. Również tak znane osobistości, jak chociażby Kanye West, Drake, czy też Kendrick Lamar. Są to gwiazdy, które na pewno wiele osób kojarzy z okładkami z pierwszych stron gazet.

W ramach tej linii odzieżowej należy wspomnieć także o Converse x Comme Des Garçons Play. Jest to kolaboracja dwóch marek – japońskiej CDG i równie znanej linii Converse. Za taką propozycją stać może tylko i wyłącznie murowany sukces.